Hvad har vin, bøger og et logo tilfælles?

17 May 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Umiddelbart ikke særlig meget skulle man tro men det er ikke rigtigt. Alle 3 ting sælges ofte på det visuelle udtryk. Hvor tit har man ikke stået og kigget på en flaske vin og forsøgt at vurdere om den er god. Man kigger på etiketten og ser den spændende ud og er prisen rigtigt er der stor sandsynlighed for at du tager den. Ser etiketten kedelig ud stiller du den tilbage og vælger en anden.

I princippet kunne det have været hele reolens bedste vin, men fordi der ikke er overensstemmelse mellem etikette og kvalitet, blev den stillet tilbage. Det samme gælder også bøger, men også din visuelle identitet. Det er derfor at dit logo design er så vigtigt for dig og din virksomhed. Der skal ikke mange kunder, der siger nej tak, før at det koster dig mange penge på bundlinjen.

Få hjælp af en professionel

Da din visuelle identiet er lige så vigtig som din forretningsplan betyder, at du ikke skal falde for fristelsen og få en god ven der her lidt erfaring med at lave logoer til at lave dit, også selv om det er billigt og det er dyrt at starte et firma op. Det er også dyrt at miste kunder. Om du vælger et bureau eller en selvstændig grafiker er lidt af en smags- og temperamentsag. Det vigtige er, at du vælger en der har den nødvendige viden og erfaring, til at får det du og dit firma står for ned i et logo. Det kan lyde nemt, men det kræver et helt unik talent at designe et enkelt og let genkendeligt logo. Et logo der skal kunne bruges og genkendes på så vidt forskellige medier, som en telefon, en hjemmeside til kæmpe Billboard bannere. Få involveret den grafiske designer så tidlig i den strategiske proces som muligt, så han kan råde og vejlede dig.

More articles